האם סוף סוף נזכה לראות מחירי טיסה שפויים יותר? המהלך היום של "אל-על" הוא עליית מדרגה בתחרות בתחום התעופה, שהתחמם לאחרונה עם הכניסה לתוקף בקרוב של חוק שמיים פתוחים. החוק מאפשר לחברות תעופה זרות להרחיב את פעולתן בישראל, וצפוי לגרור את כל השוק לתחרות עזה.

עד כה "אל-על" עמדה מהצד ולא נקטה מהלך כלשהו יוזמתי וכי היא סומכת על המותג ועל החזות הבטוחה שלה. כרגע זה נראה ש"אל-על" מורידה את הכפפות ולא מתכוונת לוותר על הנתח שוק שלה בשוק התעופה גם במחיר לא פשוט, ואפילו כואב של הוזלת דרסטית במחיר הטיסות.

כעת נותר רק לצפות ולראות לאן הדברים יפתחו והאם בסופו של דבר באמת יהיה הטבה לצרכן בשוק התחרותי, או שמא התחרות תגרור בסופו של דבר ירידה ברמת השירות, אולי אפילו לקריסה של חברות תעופה כאלה או אחרות.

חברת "אל-על" הכריזה היום (ג') על מתכונת חדשה של טיסות מוזלות - UP מישראל לחמישה יעדים באירופה: ברלין, בודפשט, קייב, פראג ולרנקה במחיר החל מ-69 דולר לכיוון מנתב"ג.
מדובר ב-50 טיסות לשבוע והן יחלו ב-30 במארס 2014, מכירת הכרטיסים תחל בשבועות הקרובים. תכנית החברה להוסיף יעדים רבים נוספים, ויכריזו אליהם בהמשך.

התכנית החדשה תאפשר לנוסעים לשלם בנוסף על מחיר כרטיס הטיסה, רק על שירותים שיהיו מעוניינים בהם כגון בחירת מושב, מזוודה נוספת, בשתי מחלקות שרות: מחלקת תיירים ומחלקת תיירים פלוס. הטיסות תתבצענה במטוסי בואינג מדגם 737-800 כאשר למחלקת התיירים יוקצו 144 מקומות ואילו במחלקת תיירים פלוס יהיו 36 מושבים.

בראיון לתקשורת אמר מנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי "אנו משיקים היום מותג תעופה חדש ודינמי - UP המביא בשורה של התחדשות, שינוי ומענה לצרכים המשתנים של עולם התעופה. בכך אנו מצטרפים למגמה בענף התעופה הבינלאומי ואל חברות התעופה הגדולות בעולם, תוך היותנו קשובים למגוון העדפות של קהל הלקוחות. המותג החדש יאפשר ללקוחות לבנות את המוצר המתאים לו ולבחור עבור מה הוא משלם. אני משוכנע, כי המהלך יביא לשיפור יכולת התחרות שלנו, ירחיב את קהל לקוחותינו ויתן מענה טוב יותר לצרכי הנוסעים והכל במחירים שווים לכל נפש".

לדבריו, פנתה חברת "אל-על" למשרד התחבורה על מנת שהטיסות תוכרנה כטיסות לואו קוסט, על מנת שהחברה תדרש לשלם מסי נמל מופחתים בדומה למס הנמוך יותר אשר משלמות חברות תעופה לואו קוסט זרות אשר פועלות מטרמינל 1.

קטגוריה: