מאת: מ. פריד
בבוקר שלמחרת הבחירות בארץ הקודש, התעוררו חסידי חב"ד ליום אחר לחלוטין, שתוכנו ומהותו רחוקים מיום האתמול כרחוק ימין קיצוני משמאל קיצוני. מלוח השנה ניבט אלינו תאריך המרעיד לב כל חסיד: ז"ך אדר, 23 (וגם 21) שנים של העלם והסתר, ועדיין לא בא…
בזמן שכולם מדברים על מפלגות, גושים וקואלציות, על ביטחון, כלכלה ורווחה – אסור לנו לרגע לשכוח את החיים עצמם. האתגר הגדול ביותר שאנחנו עומדים בפניו: חיזוק האמונה בנבואת הרבי 'הנה זה משיח בא', הפצת בשורת הגאולה וזהות הגואל לכל אנשי הדור והכנת העולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו. זו משימת חיינו, אין בלתה.
* * *
"מבלי התחשב במחלת המפלגות" עוד מהדהדים במוחנו דברי הרבי בפתגם ה'היום יום' של אתמול, המזכירים לנו גם את קריאתו הנרגשת בכל השנים, בעשרות מכתבים ושיחות בהם מתחנן ודורש הרבי להקים "חזית דתית טכנית" שתאחד את כל המפלגות הדוגלות בדת ותורת ישראל למאבק מאוחד על ערכי הנצח של העם היהודי.
שוב ושוב, בכל מערכת בחירות, באופן מדהים ומצער ביותר – גברו שיקולים מפלגתיים ואינטרסים אישיים צרים על 'האינטרס של הרבי' – הגדלה משמעותית של כוח שומרי התורה והמצוות וניצלו לביצור וחיזוק ענייני הדת והיהדות בארץ הקודש. ככה זה כשלרבי 'אין עם מי לדבר'… פשוט אין לו, לרבי, שפה משותפת עם אנשי המפלגות הדתיות והחרדיות.
וכולכם כבר ראיתם בעצמכם (ומי שלא ראה, ירוץ עכשיו לראות) בקטע השלישי של 'הוידיאו היומי' שפורסם בליל ערב הבחירות, בהתוועדות בה הרבי 'מתפרץ' כביכול, בעדות נדירה על עצמו "טענו עליי.. מה נוגע לי המפד"ל? והמענה שלי – לי נוגע "דבר הוי' זו הלכה", לי נוגע "עם הקודש" וכל יהודי!" ולעומת זאת, ממשיך הרבי במילים הבאות ומעיד על אלו ש'מכרו' את התורה תמורת בצע כסף ומושבים בכנסת "לא אכפת להם מהתורה, לא אכפת להם מ"שכינתא בגלותא", לא אכפת להם מהאמת, לא אכפת להם כבוד הפשוט של איש פשוט ביותר, העיקר להידבק לכיסא…".
מאז ועד היום, ניצב מן העבר האחד – הרבי מלך המשיח שליט"א, שחוץ מ"אמת הוי' לעולם" לא מעניין אותו שום דבר, ומעברו השני של המתרס – עולם השקר הפוליטי במלוא כיעורו, שמעניין אותם הכל (ובמיוחד כסף וכבוד..) הכל חוץ מהאמת!
* * *
נחזור לעניננו – לתפקידנו בעלמא דין. בתור 'אנשי משה', כחסידיו ושלוחיו של הרבי הנאמנים לשליחות היחידה שהטיל עלינו בעת הזאת. וברוח דברי הרבי ובקשותיו החוזרות ונשנות להקמת 'חזית דתית' – נאמר אף אנו כי הגיע הזמן להקמת 'חזית משיחית טכנית'.
עלינו להניח בצד את החילוקים המפלגתיים והחיצוניים השונים ולפעול לאיחוד טכני של כל שכבות הציבור המשיחיסטי, קרי: כלל החסידים המאמינים ברבי כמלך המשיח שיבוא ויגאלנו בקרוב ממש, כל המאמינים בבשורת הגאולה ומכירים בחשיבות הפצתה לכל אנשי הדור וכל המקבלים את מלכותו של הרבי בהכרזת 'יחי אדוננו..' כולם כולל כולם.
ולא למען שום קמפיין ואף כינוס או התוועדות בסיסמת 'אחדות', אלא אך ורק למען המטרה המשותפת לכולנו, נשנן אותה שוב – חיזוק האמונה בנבואת הרבי 'הנה זה משיח בא', הפצת בשורת הגאולה וזהות הגואל לכל אנשי הדור והכנת העולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו.
חבר'ה, באמת, תחשבו על זה: ז"ך אדר תשע"ה! מה עוד צריך לקרות כדי לעורר אותנו מהאדישות?… האמנם, אינכם מתגעגעים?.. הרי זכינו לדעת את האמת, זכינו להכיר את הדרך היחידה לפעול את ההתגלות ולשוב לראות את מלכנו – רק קיום שליחותו העיקרית בתקופתנו זו. אז בואו ונתאחד כולנו סביב אתגר ומשימת חיינו. אלה "החיים עצמם" שלנו.

באדיבות חב"ד אינפרו והצלם חיים טויטו

קטגוריה:

תגיות: ,