עתירה לוועדת הבחירות המרכזית כנגד ראש הממשלה והעברת המסקנות ליועמ"ש לבחינה האם מדובר במעשה פלילי

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום א') לוועדת הבחירות המרכזית כנגד יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בדרישה למתן צו על תנאי לראש הממשלה ולליכוד אשר יורה להם לחדול מלהפיץ סרטון תעמולת בחירות אשר נעשנה בו שימוש בילדים בניגוד לחוק הבחירות

במהלך יום השבת האחרון, ה-17/11/15, התפרסם ברחבי רשת האינטרנט סרטון תעמולה של הליכוד אשר במרכזו מככב ראש הממשלה, בנימין נתניהו , אשר זכה במהרה לכינוי "הגנון של ביבי". בסרטון זה מופיעים, מספר ילדים, אשר אותם מכנה ראש הממשלה בשמות המועמדים המתחרים לו כאשר הם מתפרעים, משתוללים ומתנהגים בצורה חסרת אחריות ורסן. מדובר בתעמולת בחירות, בה משתתפים ילדים מתחת לגיל 15, דבר המנוגד להוראת סעיף 2ג לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט, 1959.
לעמדת התנועה מדובר בשימוש ציני בילדים לצרכי תעמולה בניגוד להוראת סעיף 2ג לחוק התעמולה, לטענת ראש הממשלה, כפי שפורסמה, הילדים בסרטון מופיעים בפעילות שגרתית, דהיינו בגן הילדים. אולם, על אף הרקע של גן הילדים, הילדים משחקים בהתאם לתסריט מתוכנן היטב. גן הילדים מסביב הינו רק תפאורה למסר הפוליטי של הסרטון, ואין די בו דבר שהינו בגדר "פעילות שגרתית" של ילדים בגן- כזו שאינה מבויימת ומתוזמנת היטב.
כמו כן, מדובר בהפצה ברשת האינטרנט על ידי ראש הממשלה והליכוד, תוך התחמקות מלקיחת אחריות. לעמדת התנועה, לא די בטענה זו של "טעות", ומקום בו הדברים התפרסמו וצברו תאוצה, אזי הלכה למעשה התקיימה תעמולת בחירות במלוא עוזה. לא ניתן להסתפק בטענות שונות כגון סרטון שהגיע עקב טעות טכנית, טעות אנוש או אף הדלפה מכוונת בכדי להסיר אחריות ממפיץ התעמולה.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מיו"ר וועדת הבחירות המרכזית, להפנות מסקנותיו גם ליועמ"ש ולבחון האן יש בהתנהגות זו של המשיבים משום התנהגות פלילית, בהתאם להוראות סעיף 17 לחוק.

הסרטון המוצג כאן הינו חלונית מוטמעת מתוך אתר האינטרנט יוטיוב. זכויות היוצרים בתוכן שייכות ליוצר התוכן. קישור קרדיט למקור התוכן: לחיצה כאן

קטגוריה:

תגיות: ,