והדליקו נרות בחצרות קדשך
בחג החנוכה מפרסמים את הניסים שעשה הקדוש-ברוך-הוא לעם ישראל, בימים ההם בזמן הזה. כל היהודים, בכל בית במדינת ישראל, מדליקים נרות חנוכה. האור שמפיצים הנרות מאיר את כל העולם הזה ואת העולם העליון, והקדוש-ברוך-הוא שמח, מסתכל ממרומים ורואה את הנרות הדולקים בכל בית בישראל. רואה הקדוש-ברוך-הוא אור אחד גדול ושלם המגיע עד לרקיעים העליונים, אור שמביא את בורא עולם לידי געגועים גדולים מאוד, להיות שוב עם בניו בבית המקדש השלישי. מתעורר הקדוש-ברוך-הוא ומשתוקק לגאול את עם ישראל ולבנות את בית המקדש השלישי.

קול ברמה נשמע
רחל אמנו מסרה את עצמה, את כל כולה, למען עם ישראל. ידעה רחל שעם ישראל צריך להיבנות מארבע נשות יעקב, וידעה שלאה מיועדת לעשיו. בוויתור שוויתרה על נישואיה ליעקב למען אחותה לאה, מסרה עצמה למען הקמת העם היהודי. אם לא הייתה רחל מוותרת לאחותה והייתה הראשונה להתחתן עם יעקב, היה עשו לוקח את לאה למחרת היום ומחבל בילודת שניים עשר השבטים.
יעקב אבינו יכול היה להיות לבדו ברחם אימו רבקה, בכל זאת התעברה רבקה והיו לה תאומים, בכך רצה בורא עולם לחסוך אלפי שנות תיקון לעולם. עשיו משך וספג לתוכו את כל הקליפות, הטומאה והנפש הבהמית מרבקה, לאלפי הדורות הבאים, עד היום הזה. יעקב יצא זך וטהור, כי משך וספג את הנקיות של יצחק, שנולד מאמא זכה וטהורה בת תשעים, וקיבל נשמה חדשה בעקדה. כך עשה הקדוש-ברוך-הוא קפיצת הדרך בתיקון העולם, בהפרידו את הטוב - יעקב, מן הרע – עשיו. אם יעקב היה נולד בלי עשיו, היו נדרשים עוד אלפי שנים כדי לתקן את העולם ולהפריד את הטוב מהרע.
יכול כל יהודי, ורצוי לו, לנסוע להתפלל בקבר רחל. הסכימה רחל אמנו להיקבר על אם-הדרך כדי שיגיעו אליה יהודים, לבקש את עזרתה בבקשת ישועות מריבונו של עולם. אין בעולם כוח גדול יותר מכוחה של רחל אמנו, שברצונה למנוע מריבות בין השבטים, ולמנוע אי נעימות מהאבות שקבורים כל אחד לצד אשתו, וויתרה גם על הקבורה לצד יעקב.
גם מערת המכפלה, בה קבורים האבות והאימהות, היא המקום הטוב ביותר בעולם לבקשות. שלוש פעמים ביום עומדים יהודים בתפילה לפני ריבונו של עולם הפותחת ב"אלוקי אברהם אלוקי יצחק ואלוקי יעקב", גם בברכת המזון מזכירים את האבות, אם כך ודאי שיש לאבות האומה כוחות עצומים לעזור לכל יהודי באשר הוא, יותר מכל צדיק אחר בעולם.
עצם הלוז של כל הצדיקים שנקברו מחוץ לארץ ישראל, מגיעה בתום 12 חודש בגלגול מחילות למערת המכפלה, כי צדיקים גמורים אינם יכולים להישאר במקום של טומאה, רק בארץ ישראל, באדמה טהורה וקדושה. לכן ציווה יעקב אבינו שיקברו אותו רק במערה המכפלה, ויוסף הצדיק ציווה להטביע את ארונו בים-סוף, שיהיה בטהרה עד היציאה ממצרים.

בעל החלומות
אם הייתה רחל אמנו בחיים, הייתה מתנגדת ומונעת מיעקב לשלוח את יוסף לחפש את אחיו. משנפטרה רחל, נשארו יוסף ובנימין יתומים, גידל אותם יעקב והיה להם לאב ואם. זו הסיבה שאהב אותם מכל האחים. קינאו האחים ביוסף על אהבת יעקב אליו, על כתונת הפסים ועל חלומותי, ולא הבינו שמוסיף לו אביו אהבה יתרה תחת אהבת אימו.
יצאו עשרה אחים לרעות את הצאן, עשרה גברים גיבורי עולם שאף אחד לא העז להתקרב אליהם, ויעקב שולח את יוסף, הצעיר, המפונק ועדין הנפש, "לך נא רְאֵה את שְלום אַחֶיך ואת שְלום הצאן" (בראשית לז, יד). האחים בשנאתם מתנכלים לו, זורקים אותו לבור, מוכרים אותו לישמעאלים ומשם מתגלגל יוסף ומגיע לבית פוטיפר. לא נקרא יוסף צדיק, עד שעבר בהצלחה את המכשול הקשה ביותר בעולם - אשת פוטיפר.
חלם פרעה חלומות על פרות ושיבולים וקרא לכל חכמי מצרים, לחרטומים, לעובדי-הכוכבים הבכירים ביותר בעלי כוחות סטרא אחרא עצומים, ולא מצא אדם שיפתור את חלומותיו. רצה פרעה לבחון את החכמים אם באמת הם יודעי חלומות, וסיפר את חלומותיו בשינוי - הוא 'המציא' להם חלומות והם 'המציאו' לו פתרונות. פרעה עצמו ידע גם הוא לפתור חלומות, אך הפעם נעלם ממנו פתרון חלומותיו. אף פתרון לא התקבל על דעתו, עד ששמע מפיו של המשקים על ה"נער עברי עבד לשר הטבחים" (שם מא יב) וביקש להביא אותו "ויריצֻהו מן הבור ויגַלַח ויחלֵף שמלותיו ויבוא אל פרעה" (שם מא, יד). גם ליוסף לא סיפר פרעה את החלומות במדויק, רצה להקשות עליו כדי לבדוק אם יוסף יידע בעצמו מהו החלום ויוסף תיקן את פרעה בכל פרטי החלום, מתחילתו ועד סופו במדויק. הבין פרעה שאם יוסף ידע מה היה חלומו, וודאי יידע גם את פתרונו, וכששמע את פתרון החלומות מפי יוסף, נזכר פתאום בפתרון החלום והכל התיישב לו. יכול היה יוסף להמציא לפרעה פתרונות שונים ומשונים, אבל פרעה שידע לפתור חלומות, יכול היה לזהות את הפתרון הנכון והאמיתי. יוסף פתר את החלומות באמת וביושר ופרעה הבין שזה הפתרון המושלם.

בבחירות המתקרבות
לבחור במפלגה שאכפת לה מהנוער של עם ישראל, למנוע אותם מהתדרדרות לסמים ושתיה חריפה. לבחור במפלגה שאכפת לה מהיהודים שבמדינת ישראל. לבחור במפלגה שתפעל למניעת התבוללות בעם ישראל. לבחור במפלגה שרוצה להביא יהודים לארץ ישראל וליישב את הארץ. לבחור במפלגה שאכפת לה מחיילי צבא-הגנה-לישראל ומגינה עליהם. לבחור במפלגה שלא תיתן סנטימטר מאדמת הקודש.
יש גאולה ברחמים בעם ישראל. עם ישראל צריך להתפלל שכל הרבנים במדינת ישראל יהיו מלוכדים, שתהיה ביניהם אהבת חינם, שירחמו על ילדיו של בורא עולם ויעשו כנסים ועצרות תפילה. יש גזרה קשה ביותר על מדינת ישראל וזה באחריות הרבנים. לזעוק לבורא עולם שימליך את המלך המשיח!

קטגוריה: ,

תגיות: , , ,