הותר לפרסום כי גופותיהם של אייל, נפתלי וגיל-עד הי"ד אותרו כשהן טמונות בשיחים באזור חלחול. האמבולנס הצבאי שהסיע את הגופות נרגם באבנים בידי פורעים ערבים. כוחות משטרה וצבא ערוכים בשעה זו למנוע פעולות נקם

בשעות אחר הצהריים נמצאו גופותיהם של גיל עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ה' יקום דמם, כשהן טמונות בשיחים באזור חלחול צפונית לחברון. אזרחים שעסקו יחד עם חיילים בסריקות אחר הנערים שנחטפו לפני כשבועיים וחצי איתרו את הגופות סמוך לחרבת ארנב באזור חלחול צפונית לחברון.

הודעה נמסרה למשפחות.

כחות גדולים שהגיעו למקום נרגמו באבנים בידי מאות ערבים שהתפרעו ויידו אבנים על הכוחות שסרקו את השטח וגרמו לנזק לכלי רכב צבאיים ואוטובוסים, ובהם האמבולנס הצבאי שהסיע את גופות הנערים החטופים.

בשעה זו התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני באופן דחוף ובוטלו הדיונים במליאת הכנסת.

כוחות גדולים של משטרה, צבא ושב"כ כבר ערוכים בשעה זו בשטח על מנת למנוע פעולות נקם של יהודים על רצח שלושת הנערים.

בסוף השבוע שעבר הותר לפרסום, כי פחות מיממה לאחר חטיפתם של גיל-עד, נפתלי ואייל, התמקדו בשירות הביטחון הכללי אחר שני חשודים עיקריים. עמאר אבו עיישה ומווראן קוואסמה. שניהם ערבים מחברון ממשפחות מחבלים ידועות. אחריהם עדין פועלים בצה"ל ובשב"כ למעצרם.

תחילת הפרשיה ביום חמישי בלילה בט"ו בסיוון לפני שמונה עשר ימים. עדין לא ברורים הפרטים המדויקים, אך שלושת הנערים עמדו בתחנת האוטובוס סמוך לצומת הישוב אלון שבות שבגוש עציון ושם הם נחטפו. אחד הנערים הספיק לחייג למוקד 100 של המשטרה ודיווח על החטיפה. המוקדנים ניסו לחזור אליו מספר פעמים, אך לאחר שלא הצליחו חדלו מניסיונותיהם וסווגו את השיחה הזו כמטרד.

נכשלו? ביבי נתניהו ובוגי יעלון בחיפוש אחר הנעדים (דובר צה"ל)
נכשלו? ביבי נתניהו ובוגי יעלון בחיפוש אחר הנעדים (דובר צה"ל)

רק לאחר שבש"כ בדקו את פלט השיחות של הנערים, הבחינו כי אחד מהם שוחח עם מוקד 100. בשל כך הוטחה ביקורת קשה כלפי המשטרה ולאחר שוועדת בדיקה מונתה לנושא וחקרה אותו, הוחלט על הדחתם של מספר קצינים במחוז ש"י של המשטרה.

מאז ערכו כוחות צה"ל חיפושים נרחבים אחר החטופים, וכן מעצרים נרחבים של פעילי ארגון הטרור חמאס. מלבד זאת, לא ביצעו בצה"ל עונשים כנגד האוכלוסייה הערבית, שהמשיכה בין היתר לנוע בחופשיות בצירי התנועה.

באום אל פאחם, בעכו ובמקומות נוספים הראו ערביי ישראל שמחה על דבר חטיפתם של שלושת הנערים, וביו"ש הופצה הסיסמה 'שלושה שליט' יחד עם סימון שלושה אצבעות כנגד שלושת הנערים.

מאז החטיפה נשמעו קריאות רבות לפעילויות ביטחוניות שונות עד החזרת החטופים. אם ביישוב כל חלקי הארץ על מנת לפוצץ את חלום הטרור לכיבוש הארץ, להרוג מחבל כל שעה עד לשובם של הנערים או בצורה מינורית יותר כהפעלת עוצר על תנועת הרכבים הערביים ביו"ש.

מספר פעולות תגמול נרשמו לאחר חטיפתם של אייל, נפתלי וגיל-עד. בין הפעולות שנרשמו, חסימת התנועה הערבית במספר מוקדים שנוים, ידויי אבנים לעבר רכבי ערבים ואף השלכת בקבוק תבערה במקרה אחד בגוש עציון. בבית חנינא בירושלים נוקבו צמיגים של מספר כלי רכב ערביים. יש לציין כי מספר ערבים נפצעו במהלך האירועים השונים.
מערכת הקול היהודי | ב׳ בתמוז ה׳תשע״ד (30/06/2014)

קטגוריה:

תגיות: