ייחוד עסקי יכול לפנות ללקוחות מאד מסוימים למשל: רואה חשבון לעורכי דין, זה ישר פונה לעורכי דין. לדוגמא בתחום האימון האישי, יש מאמן שפונה על בסיס השיטה אני פיתחתי שיטה שתעזור לך ל...

תחומים נוספים:
סוג לקוח
שיטת עבודה
אווירה- למשל קוסמטיקאית בשקט זמן מרגוע לגוף ולנפש.
ניסיון – ניסיון מיוחד שיש לנו באיזה תחום.
תוצאות מיוחדות שייצרנו בתחום מסוים
לקוחות מפורסמים למשל
מחירים – גבוה או נמוך
מרכיבים של השירות או המוצר כמו מרכיבים טבעיים בטעם מיונז.
שעות פעילות- למשל יש מספרה שפתוחה מ12 בלילה.
הצלחות עסקיות. הוכחות בשטח.
אחריות.

הפרמטרים לייחוד עסקי טוב:

1. שיענה על השאלה למה לבחור דווקא בי?
2. האם זה מכוון ללקוח האידיאלי? המסר הטוב והמדויק צריך לפנות ללקוח האידיאלי שהגדרתי.
3. מה האפקט שהייחוד העסקי עושה לשומע? האם זה גורם לו להסתקרן? לרצות לשמוע עוד? להתעניין?לשאול שאלות? כמו איך אתה עושה את זה?
4. האם בתוך המסר שלי יש הצעה שא"א לסרב לה?
5. אחריות- האם המסר כולל אחריות?

לא הכל חייב להופיע בתוך המסר אבל ככל שיש לי יותר זה יותר טוב.
ייחוד עסקי זה לא סלוגן או משהו שנשמע טוב מותגית, כמו, ל.... פנית לא טעית וכ'.. המשפט הזה צריך לגרום ללקוח שלכם להמשיך אתכם הלאה.

הנוסחא הכי טובה שלמדתי זה: אני עוזרת לx (מי הקהל?)
לעשות Y (מה התועלת?)
באמצעות z (ומה הפתרון?)
וזה לא חייב לבוא בסדר הזה.

לדוגמא אני עוזרת לנשים בעלות עסק עצמאי(X) לתרגם ייעוד לכסף(Y) בשיטת 3 השלבים: מיקוד, נטרול,פריצה(Z).

או: ליווי וסדנאות(Z) לנשים עצמאיות(X) לתרגום ייעוד לכסף(Y).

דוגמאות לייחוד עסקי:
מעצבת פנים שפונה לדירות יוקרה.
קבלן לעבודות פלדה.
דומינוס פיצה- פיצה חמה וטריה שמגיעה תוך 30 דק'.

עוד 18 נקודות כשחושבים על הייחוד העסקי:
1. מה את עושה מעולה?
2. מה התועלת המרכזית ללקוח האידיאלי?
3. מה שוק היעד שלי?
4. פער ההזדמנויות. איזה פער, הזדמנות יש בשוק שאני יכולה למלא? כמו בגדי יוקרה במחירים שווים לכל נפש
5. קצר וקולע- קל להבנה וקל להסביר.כל אחד מבין את זה.
6. ייחוד שפותח שיחה- נושא שמעניין לדבר עליו.
7. אחריות מעולה- אחריות יוצאת דופן, כמו אם לא ירדת 15 ק"ג כספך בחזרה.
8. חסכון בזמן- תהליך קצר ממוקד תוצאות.
9. אמינות- משפט שנשמע אמין ומשדר אמינות.
10. הבטחה גדולה- כמו תפסיק לעשן תוך יום.
11. משהו שאתם יודעים לתקן- כמו נעביר את האוטו שלך טסט.
12. יתרון מחיר-בד"כ זה לא ייחוד מומלץ אבל אם זה קיים להשתמש בו בתור ייחוד עסקי.
13. אופן התשלום- אפשרויות פריסה לתשלומים.
14. חווית לקוח- לדוגמא, לטוס במחלקה עסקית, או שמעתי על מלון ללא ילדים שיהיה לך שקט.
15. תהליך המכירה- כמו קחו תשתמשו אם לא תרצו תחזירו כמו שטיח או מזרן.זה יותר טוב מאחריות זה שינוי תפיסתי במכירה.
16. נישה- לבחור נישה מאד ספציפית. לדוגמא, אימון לאנשי חינוך מורות/גננות.
17. אישיות-לקחת איזה פן באישיות ולהדגיש אותו כמו: הצלחה עסקית עם הרבנית ימימה שזה גם מומחיות וגם אישיות או ללמוד כושר עם מר ישראל.
18. שילוב של הכל או חלק מזה.

העיקר הוא לענות על 4 שאלות:
1. מה השרות?
2. מי הלקוח?
3. מה הערך הגדול? תועלת
4. מה המטרה המשותפת שלנו?

לדוגמא, חברת אור מכוניות שמציעה תוך 14 ימי עסקים לקחת אוטו משומש לתקן הכל באחריות ולקנות אוטו משומש כמו חדש עם שירות עד הבית.

אז מה הייחוד העסקי שלכם?

אשמח לקבל תגובות/הערות/שאלות למייל:mecan3@gmail.com
מכאן- ליווי עסקי לנשים שרוצות להרוויח.
נאוה שמואל -מתרגמת ייעוד לכסף.

קטגוריה: