עמרם מצנע (התנועה) אמר היום בראיון שנעשה עמו בערוץ הכנסת, שנכון להיום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מדבר על שתי מדינות לשני עמים. גם אם אינו מתכוון לכך, או חושש לרמוז על זאת. ולכן מפלגת התנועה תמשיך במטרתה לקדם את המו"מ גם עם רוב השרים נגד התהליך.

לשאלה שהופנתה אליו בראיון; האם ההרכב הקואליציוני יוכל להמשיך כמו שהוא כיום, לאור הדעות הקוטביות של יושבי הקואליציה, השיב מצנע; שההרכב הקואליציוני לא יוכל להמשיך במצב הנוכחי. "זה או אנחנו (התנועה) או הבית היהודי, או שאנחנו נצא כי המו"מ יתרסק או שהבית היהודי ייצאו עם המו"מ יתקדם." אמר.

בהתייחס לחוק שהעבירו השבוע הממשלה, הצעת ח״כ מירי רגב, לסיפוח בקעת הירדן, אמר מצנע, שהוא היה רוצה לספח את בקעת הירדן, רוצה שלא ידברו על גבולות 67, ולא רוצה שיהיו פלשתינים. "אבל אני ריאלי וכל הדברים הללו נשארים תחת הכותרת ׳רצון׳ בלבד. לא מדובר פה ברצון, אלא באינטרסים. צריך לחשוב מה חשוב יותר לאינטרסים הישראלים".

מצנע נשאל על שאר הסוגיות העומדות על הפרק, כסוגיית שחרור האסירים, האם הייתה הבטחה לשחרר מחבלים ישראלים בפעימה הרביעית ואמר כי "לא הייתה הבטחה. היו אמירות כאלה ואחרות" והוסיף "ממשלות ישראל התנגדו לשחרר מחבלים ישראלים למקומות המגורים שלהם, אך העקרון צריך להיות שלממשלת ישראל שפועלת למען אינטרסים של מדינת ישראל יהיה מרחב תמרון, יש דברים שאנחנו שונאים לעשות אך למען המשא ומתן אפשר לעשות המון דברים".

מה שהורגש לאורך הראיון, שמצנע מנסה לשדר, כי צריך לעשות בשביל האינטרסים צעדים כואבים, וא"א להסתתר תחת המעטה של מה אנו רוצים, אלא מה נצרך. בגישה זו ככל הנראה משוכנע מצנע כי יוכל להבהיר לאנשי הימין שגם בתנועה מבינים את ההקרבה הכואבת והעדפה למצב אחר, אך המציאות מכתיבה לנו אחרת.

במקביל הוגשה היום הצעת חוק, שלא יהיה ניתן לתת חנינה לרוצחים, את ההצעה הגידו ח"כ דוד צור ממפלגת התנועה(!!), וח"כ איילת שקד (הבית היהודי), נראה שאע"פ שעל ההסדר עם הפלשתינים בהכרה של שתי מדינות אין המפלגות יכולות ללכת יחד, אבל לגבי חסימת הרפיסות הישראלית בשחרור רוצחים, מתאחדים ח׳כים משתי המפלגות למטרה זו.

צור התייחס היום בתקשורת לחוק "אי חנינה לרוצחים, ואמר שבעוד שאיילת שקד ניסתה לשים את הדגש על אסירים ביטחוניים, החוק מתייחס לכל אסיר באשר הוא, כמו יגאל עמיר או אסיר ששחט משפחה שלמה. כי רוצח לא מגיע לו חנינה, לא משנה מה מוצאו ומה מניעיו.

קטגוריה:

תגיות: , , ,