מהיום במבה שוש למבוגרים בלבד. לא, זה לא בגלל שיש חשש לחתיכות בוטנים..

אם חשבתם שההורים בארץ מודאגים סביב כל ענייני פרשת אייל גולן, וקלות הראש שצעירים וצעירות מתנהגים ונוהרים אחר אישיות מוחצנת בטלוויזיה, או מנסים להידמות לדמות שעוצבה על ידי ריטוש תמונה כזו או אחרת דבר שגורר ילדות רבות לרעוב, כדי להגשים את החלום להיראות כך, מסתבר שטעיתם.

לאחרונה יצאה במבה שוש של שטראוס (עלית) בפרסומת חדשה שהצליחה להרגיז הורים רבים, בפרסומת נראה ילד כבן 4 אומר-דורש להשתקפותו במראה "את אל תחליטי עלי" ושוב "אתם אל תחליטו עלי", הילד אוחז בידו את שקית הבמבה, ומסיים "רק אני מחליט עלי!", וברקע השדרן אומר, אימא הילד שלך אוהב שוש, אז אל תחליטי עליו.

הסרטון המוצג כאן הינו חלונית מוטמעת מתוך אתר האינטרנט יוטיוב. זכויות היוצרים בתוכן שייכות ליוצר התוכן. קישור קרדיט למקור התוכן: לחיצה כאן

בעקבות פרסומת זו, הגישו עשרות הורים תלונות לרשות השנייה וטענו כי הפרסומת מזלזלת בהורים. חלקם אף טענו כי ילדיהם מחקים את הילד שבפרסומת וחוזרים על דבריו בעת שפנו אליהם. גם ארגונים חברתיים וארגוני ילדים פנו בדרישה אליהם להסיר את הפרסומת הזו.

מבחינה מקצועית, צורת הפרסומת הינה הומוריסטית, מדובר בפרסומת מבריקה. במלחמה כמו במלחמה, כל האמצעים כשרים גם במלחמה על החלטתו של הלקוח מה להכניס לעגלת הקניות, המציאות היא שהורים פשוט רגילים לקנות במבה אוסם לילדים שלהם כי מדובר במותג חזק ומוכר, ההורים כבר לא טורחים לבדוק מהי הבמבה המועדפת לילד שלהם ובאופן הזה מאוד קשה לשטראוס להכניס את המותג שוש, ולנטרל את ההגמוניה המוחלטת של התינוק של במבה אוסם, ולהיות גם בקונצנזוס. הפרסומת הזאת מזכירה להורים שיש תחליפים ראויים, וששווה להם לנסות במבה אחרת.

שלשום נפתח עמוד פייסבוק חדש בשם "אני כן מחליטה – להחרים את שוש", והוא מונה כבר מעל אלף אוהדים בדף קוראים להורים להחרים את במבה שוש, לאור הפגיעה לכאורה בסמכות ההורית הנובעת מהפרסומת הזו. ההורים טוענים שהפרסומת אינה חינוכית, וגורמת לילדיהם לחשוב שהם אלה שמחליטים, ובעצם גורמת לילדים לפקפק בסמכות ההורית שלהם, לטענתם, ילדים אינם מבינים את ההומור ועובדה שחלקם כאמור מחקים את הילד.

ברשות השנייה החליטו אתמול להגביל את שעת שידור הפרסומת משעה שמונה בלבד, שעה שצופים בה הורים וילדים בגילאים בוגרים ואינה מוגדרת שעת צפייה לילדים קטנים העלולים להיות מושפעים ממנה, וללמוד להגיב בצורה שהכי מפחידה הורים "אל תחליטו עלי". לדברי הרשות הגבלת שעת השידור יוצרת איזון נכון בין הזכות לחופש הביטוי מסחרי לבין החובה לשמירה על הציבור ובפרט על קטינים.

מחברת שטראוס נמסר בתגובה "אנחנו מכבדים את החלטת הרשות השנייה ונפעל על פיה. עם זאת, חשוב לנו לציין שמלכתחילה הקמפיין יועד להורים ומשודר בשעות הרלוונטיות עבורם. הביטוי שמוביל את הקמפיין הינו שגור בקרב ילדים ומהווה שלב חשוב בהתפתחותם. השיח אשר התעורר בעקבות הפרסומת, רובו המכריע חיובי ומשקף לטעמנו את חיי היום יום של כל משפחה בישראל. הצטערנו לשמוע את תחושותיהם של אותם מיעוט הורים, אך לתחושתנו פרסומת זו נוגעת בנושא אמיתי ואותנטי באופן הומוריסטי וכנה".

קטגוריה:

תגיות: ,