ניהול פיננסי שקול ואחראי

ניהול פיננסי נכון ושקול הינו תנאי בסיסי לקיומו של כל עסק, ובטח ובטח לצמיחה של עסק קיים. ללא ניהול פיננסי נכון קשה מאוד לנווט את העסק בתוך המערכת הכלכלית הסבוכה בה אנו חיים, גם ובעיקר כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים.למעשה, גם אם העסק שלכם מייצר מוצר מסוים אשר לו ביקוש רב בשוק, וגם אם אתם מחזיקים ברשימת לקוחות נאמנים שמזמינים מכם על בסיס ש/וטף, אין זה ערובה להצלחתו של העסק, במיוחד אם לא דאגתם לניהול פיננסי מתאים.

אחד הגורמים החשובים ביותר מבחינת ניהול פיננסי לעסק, הוא תזרים המזומנים, אשר כאמור ניהול נכון שלו הינה תנאי מקדים ובסיסי להצלחתו וצמיחתו של העסק.

 

תזרים מזומנים – מה זה ומדוע זה כל כך חשוב

נתחיל בלהבהיר את המושג, עבור מי שאינו בקיא בתחום הפיננסים והניהול – תזרים מזומנים של עסק הוא למעשה זרם ההוצאות וההכנסות של העסק. בדיוק כמה כסף יוצא מן העסק, ומתי (למשל – תשלומים לספקים, הוצאות על חומרי גלם, הוצאות פרסום וכד') ובדיוק כמה כסף נכנס אל העסק, ומתי (לדוגמה – הכנסות ממכירות).

לא רק הסכומים חשובים בכל הנוגע לתזרים המזומנים, אלא גם הזמנים בהם מתרחשות ההוצאות וההכנסות השונות. כאשר לא מנהלים את תזרים המזומנים בצורה נכונה יכולים להיווצר זמנים בהם העסק נמצא במחסור כספי, מה שעלול לגרור קנסות, ביטולי אשראי וכד', מה שעשוי לפגוע ישירות בפעילות העסק. כל זה נכון כמובן גם עבור עסק משגשג בעל לקוחות רבים ומוצר או שירות מבוקשים מאוד. גם במקרים כאלו ניתן לנהל את תזרים המזומנים בצורה לא טובה, מה שעלול להיות קריטי עבור העסק.

 

כיצד ננהל נכון את תזרים המזומנים של העסק?

ניהול נכון של תזרים המזומנים של העסק חייב לכלול תכנון ארוך טווח. עליכם לדעת בדיוק מתי צפויות להתקבל ההכנסות הבאות ומהן ההוצאות הבאות הצפויות, בכל חודש וחודש בשנה. כדאי לתכנן את תזרים המזומניםפ כמה שיותר זמן קדימה, עד כמה שמתאפשר הדבר (אין לנו תמיד מידע בנוגע לכל ההכנסות או ההוצאות העתידיות, ולכן עובדים עם מה שכן יודעים מראש).

מלבד תכנון מראש, חייב ניהול נכון של תזרים מזומנים לכלול רישום מסודר ומדויק של כל הוצאה והכנסה, כל עסקה שסגרתם או רכש שביצעתם וכד'. ללא רישום מדוקדק ומסודר של הכל על פי תאריכים, לא תוכלו לנהל תזרים מזומנים טוב.

 

 

התייעצות ועבודה עם בעל מקצוע – יועץ פיננסי, רואה חשבון ועוד

במיוחד במקרה של עסקים קטנים וחדשים, כדאי לנקוט משנה זהירות ולשכור את שירותיו של בעל מקצוע מתחום הפיננסים לשם סיוע בניהול תזרים המזומנים – יועץ פיננסי, רואה חשבון וכד'. כאמור, ניהול נכון של תזרים מזומנים אינו עניין של מה בכך, ובמידה ואתם חדשים בעולם העסקים ומחזיקים בעסק חדש, מומלץ להשקיע ביועץ פיננסי טוב אשר יבנה יחד אתכם את תזרים המזומנים של העסק, וילמד אתכם כיצד לעשות זאת בעצמכם בעתיד ומהם הדגשים והנקודות החשובות ביותר.

קטגוריה: ,

תגיות: ,