ב"איחוד הצלה" סיימו את ההיערכות למבצע "מרבד לבן"

הנהלת "איחוד הצלה" רכשה מאות "ערכות סערה" והוסיפה לערכות הרפואיות שברשות המתנדבים שמיכות מילוט למניעת היפותרמיה. רכבי המתנדבים באזורים בהם צפוי לרדת שלג צוידו בשרשראות. כמו כן, לאזורים אלו נוידו מכל הארץ רכב 4X4 מסוג 'טומקאר' שיאפשרו המשך הגשת עזרה ראשונה מצילת חיים במקרי של היערמות שלג על הכבישים

בארגון רפואת החירום 'איחוד הצלה' סיימו את ההיערכות לסופה שצפויה לפקוד את ישראל בימים הקרובים. בעקבות תחזית מזג האוויר הצופה אפשרות של ירידת שלגים בירושלים, בצפון רמת הגולן, בצפת-מירון, בגוש עציון וביישובי השומרון ובנימין רכשה הנהלת "איחוד הצלה" מאות "ערכות סערה" בהן: חליפת סערה, ערדליים, כובע תרמי וכפפות והוסיפה בערכות הרפואיות שברשות המתנדבים שמיכות מילוט למניעת היפותרמיה.

רכבי המתנדבים באזורים בהם צפוי לרדת שלג הונחו להצטייד בשרשראות. כמו כן, לאזורים אלו נוידו מכל הארץ רכב 4X4 מסוג 'טומקאר' שיאפשרו המשך הגשת עזרה ראשונה מצילת חיים במקרי של היערמות שלג על הכבישים. כמו כן, ישמשו רכבים אלו להעברת קשישים וחולים למרפאות.

מוקד 'איחוד הצלה' ערוך לפעילות במתכונת חירום. מתנדבי "איחוד הצלה" מכל הארץ ואזרחים שברשותם רכבי שטח, ג'יפים, רכבים בעלי הנעה קדמית, רכבים משורשרים ורכבי חילוץ נקראים להירשם במשרדי הארגון לצורך שיבוצם במשמרות במהלך ימי השלג.

יו"ר "איחוד הצלה" זאב קשש אמר כי "בשנה שעברה טיפלו 650 אנשי רפואה מתנדבים של 'איחוד הצלה" ביותר מ-12 אלף פניות ובקשות עזרה לסיוע רפואי והומניטרי. האמבולנסים ורכבי השטח של 'איחוד הצלה' פעלו וסייעו לאזרחים באזור רמת הגולן, צפת, ירושלים, ביתר עילית יישובי בנימין והשומרון, ופעלו במרכז הסיוע והקליטה שהוקם בבנייני האומה בירושלים. הם העניקו טיפול רפואי ראשוני לאזרחים שסבלו מכוויות קור ובמצב היפותרמיה וכן מחבלות ושברים עקב ההחלקה על השלגים".

כמו כן, בסופת השלג בשנה שעברה פעל מוקד "איחוד הצלה" במתכונת חירום ובתגבור של עשרות מוקדנים ונציגי 'איחוד הצלה' פעלו לכל אורך המבצע בחמ"ל עיריית ירושלים וכן בחפ"ק הראשי שהוקם ע"י כוחות הביטחון באזור לטרון. במהלך המבצע סייעו המתנדבים בשיתוף אגף החירום של משרד הבריאות בהעברת חולי דיאליזה לטיפולים בבית החולים, וכן הסעת יולדות מבית החולים לביתם וקשישים ותינוקות שהיו נצורים בבתיהם ללא חשמל.

בנוסף, אגף הרפואה של "איחוד הצלה" בשירות לציבור עם כמה הנחיות לסופה הקרבה:

עקב הקור העז יש להיזהר מכוויות קור. כוויות קור היא פגיעה ברקמות הגוף המתבטאת בצלקת ואף עלולה להגיע למצב נמק, הנובעת מחשיפה לקור קיצוני. האיברים הראשונים הלוקים לרוב בכוויות קור הם האיברים הבולטים והמרוחקים: האף, האוזניים והאצבעות. כוויית קור עלולה לגרום לאיבוד אותם איברים. בטמפרטורה נמוכה מ-15° מוצרים כלי דם קרובים לעור, במטרה לשמור על חום גוף כללי.

הקור העז עלול להביא עמו תחלואי חורף מסוגים שונים. אחד מהם הוא היפותרמיה, ירידת חום הגוף עד לטמפרטורה הגורמת לנזקים גופניים ואף יותר מזה. היפותרמיה היא מצב של ירידת חום הגוף מתחת ל-35 מעלות צלזיוס, העלולה להביא במקרים מסוימים אף למוות. היפותרמיה נחלקת לשני מצבים עיקריים: הראשון הוא מצב בו נגרמת ירידה בחום הגוף בשל שהיה בתנאי מזג אוויר קרים באופן קיצוני. מצב נוסף של היפותרמיה הוא כאשר נגרמת ירידה בחום הגוף עקב זיהום פנימי, מחלה כלשהי או נטילת כדורים המשפיעים על מרכז ויסות החום בגוף. במידה וישנו חשש ל'היפותרמיה' יש לפנות למוקדי החירום, להעביר את הנפגע למקום חם ונעים ולעטוף אותו עד להגעת כוחות ההצלה.

צילום: דוברות "איחוד הצלה"

קטגוריה:

תגיות: , ,