שבת של תורה! הראשון לציון שבת בעיר ביתר. מאות מתושבי העיר המתינו לבואו של מרן הראשון לציון הגר''י יוסף שליט''א עם ילדיהם כשדגלים בידיהם. בקול שירה אדירה התקבל הראשון לציון, בראש שיירה ארוכה של רכבים שהמתינו לכבודו במבואותיה של העיר ובראשם צמד אופנועים שפילסו לרב ופמליתו דרך בין ההמונים. בליל שבת נשא הרב דברים בפני מאות אנשים שגדשו את בית הכנסת קול רינה בעיר ואף הרחוב המה מרוב אדם. שאף ליווהו בשירה וזמרה לאכסניתו. לאחר הסעודה השתתף מרן הרב במעמד שירת הבקשות חגיגי. כשמאות איש מילאו את היכל ביהכנ''ס משכן יחזקאל ואף צבאו על החלונות. נשאו דברים הגאון הרב זמיר כהן, הגאון הרב שלמה איצקוביץ מדייני העיר, והגאון הרב דוד יצחק מנדלבויים רב קהילת דרכי תורה, הרה''ג אשר שקאני והרה''ג ראובן זכאים רבנים ומו''צ בעיר.
מרן הראשון לציון נשא את המשא המרכזי בו חיזק ארוכות את בני התורה לעסוק בעיון ההלכה. תפילת שחרית התקיימה ברוב עם בבית הכנסת תורת משה מציון כשלאחריה נשא מרן הראשון לציון שיעור בהלכה.
גולת הכותרת של השבת המרוממת, היתה ללא ספק השיעור המרכזי שהתקיים בבית המדרש הגדול 'אמשינוב' בו נכחו כאלף איש כן ירבו, מכל העדות והחוגים, שגדשו את ההיכל הגדול ומבואותיו. חלקם הגיע רגלית מהשכונות המרוחקות. פתח את המעמד הגדול הרה''ג ראובן זכאים רב ומו''צ בעיר ומרצה בכיר ב'הידברות' שהקביל את פני מרן הרב, ואת פני הגאון הרב זמיר כהן, רב שכונת אתרוג וראש אימפריית התשובה הידברות. הגר''ז כהן התכבד למסור את שיעור המקדים. כשלאחריו מסר מרן הרב שיעור הלכתי מקיף ועמוק בענייני אמירה לנכרי, כשההמונים הרבים שותים בצמא את דבריו.
סעודה שלישית נערכה ברוב עם הדרת מלך בבית סגן ראש העיר הר' יהודה עוביידי. יחד עם רבני ועסקני העיר ובמעמד ראש העיריה וסגניו.
לאחריה מסר מרן הרב דרשה מיוחדת בבית הכנסת בפני מאות איש.
בסיומה התפללו הקהל ערבית ובירכו ברכת הלבנה ברוב עם הדרת מלך. שבת חיזוק היסטורית שרישומה יהדהד רבות.

בתמונה: הרב ראובן זכאים עם הראשון לציון הגר''י יוסף

קטגוריה:

תגיות: , ,