הקב"ה והמלאכים

"ולא קרב זה אל זה כל הלילה" (שמות יד,כ). אמר רבי יוחנן: מהו שנאמר "ולא קרב זה אל זה כל הלילה"? ביקשו מלאכי השרת לומר שירה, אמר להם הקב"ה: מעשי ידיי טובעים בים ואתם אומרים שירה?!
(מגילה י,ב)
שמחת האמונה

הימים האחרונים של פסח צריכים להיות כמו הימים האחרונים של סוכות, ימים של שמחה בלבד. בימים האחרונים של סוכות שמחים בשמחת התורה, ואילו בימים האחרונים של פסח שמחים בשמחת האמונה – "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" (שמות יד,לא).
(רבי נחמן מברסלב)
דעה רחבה

בשעת קריעת ים סוף הגיעו בני ישראל להשגה גדולה ודעה רחבה, ו"ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל ושאר נביאים", ואז הם האמינו שאדם יכול להגיע למדרגת משה רבנו.
(קדושת לוי)
לקרוע את ים המחשבות

המשמעות של קריעת ים סוף בעבורנו היא, שעל כל אחד ואחד לקרוע את ה'ים' האישי שלו, את 'ים' המחשבות שלו, את כל המחשבות אשר לא לה' הֵנָה, וללכת בחָרָבָה.
(הצמח צדק)
ראש השנה למסירות נפש

שביעי של פסח, היום שבו אמר הקב"ה "דבר אל בני ישראל ויסעו" (שמות יד,טו), הוא בבחינת ראש השנה למסירות נפש. בשביעי של פסח יכול וצריך כל אחד ואחד לקבל עליו שבמשך השנה תהיה לו תקיפות של מסירות נפש על התורה, על מצוותיה ועל עבודת הבורא.
(הרבי הריי"צ מליובאוויטש)
תחילת הכניסה

אף-על-פי שקריעת ים סוף והליכת בני ישראל בתוך הים ביבשה היו משולבות בנפלאות גדולות ובניסים רבים, תחילת הכניסה למים לא הייתה בדרך ניסית. למים הם נכנסו בתחילה במסירות נפש, ורק אחר-כך, ובזכות זה, נקרע להם הים.
(ספר המאמרים תרפ"א)
שחרור מן ההרגלים

לא קל להשתחרר מהרגלים. היציאה מן הרגילות היא עבודה של מסירות נפש. לכל יהודי יש הכוח לעבודה זו. אך אל לו להסתפק בעצם קיומו של הכוח, אלא על כל אחד ואחד לשאוף שעבודת ה' שלו תהיה בפועל ממש יותר מרגילותו.
(ספר השיחות תש"ג)
התקשרות למשה

"ויאמינו בה' ובמשה עבדו" (שמות יד,לא). אומרים חז"ל (מכילתא): "כל המאמין ברועה ישראל כאילו מאמין במי שאמר והיה העולם". ללמדנו שכל אחד ואחד מישראל, עם כל מעלותיו ועבודתו, צריך להיות קשור ודבק למשה רבנו שבכל דור.
(הרבי מליובאוויטש)
באדיבות עלון חב"ד

קטגוריה:

תגיות: ,