"נמאס לי !!! כל מבחן ברבנות הראשית סרט חדש. והפעם- במודעות לקראת המבחן, פרסמה הרבנות שאפשר לשלם רק באמצעות שובר שיגיע בדואר לנבחן (ולא באמצעות האינטרנט) ורק עד שבוע לפני המבחן. ובכן- הגיע היום המיוחל והשובר טרם הגיע ליעדו. רוצים להשיג נציג שירות לדבר איתו? בשש שעות השבועיות ש'עונים לטלפונים' לא עונים לטלפונים. לא עונים למיילים. לא עונים לפקסים. מה עושים? חבר שעובר ברבנות השיג לי שובר, למזלי אבא שלי היה בירושלים, אסף את השובר, שילם ושלח לי תצלום של הקבלה.

בבוקר המבחן עומדת בכניסה לבנייני האומה סדרנית שבודקת שלכל נבחן יש שובר, אני מגיש לה את התצלום של השובר- א"א להכנס עם זה. מבקש לדבר עם מישהו להסביר, אי אפשר. אין מצב, בטוח אפשר לדבר עם מישהו, להסביר לו שזה הגיוני, אבל לא אי אפשר. באיזשהו שלב אני קולט שאני חלק מעשרות אנשים שמבקשים להסביר למישהו שהם לא קיבלו שובר/כל בעיה אחרת, ואין עם מי לדבר. אני מנסה לחשוב כמה אנשים שלא הצליחו להרשם/לשלם פשוט לא הגיעו אחרי שלמדו תקופה ארוכה.

מציעים לי- קח עכשיו שובר ותשלם שוב, אבל כדאי לך להזדרז, עוד מעט סוגרים דלתות. הולך לסניף הדואר הקרוב וקולט שאני צריך להמתין 35 מקומות בתור- כולם נבחני הרבנות. מגיע תורי, אני משלם ורץ חזרה לבנייני האומה, שלא יסגרו לי את הדלת.

מגיע לאולם הבחינה- אין מקום. הסדרן אומר לי: 'למה באים עכשיו'? מנסה למצוא מקום בשולחנות המיועדים לבוחנים/סדרנים- אבל גם השולחנות האלה תפוסים. ובכן, בקצה האולם שולחן עם ערימה של מגבעות וחליפות, 'לך תסדר לעצמך שם מקום'. אני מזיז חליפות ימינה ושמאלה, עורם מגבעות אחת על השניה, ומתיישב לעשות את המבחן.

איזה כיף להתחיל ככה את המבחן.

כמו שאמרתי, כל פעם זה סרט, וזה לא פעם ראשונה, אז בפעמים הקודמות פניתי לנפתלי בנט שר הדתות, לסגנו אלי בן דהן ולמנכ"ל אלחנן גלט. השר אמר לי תפנה לסגן, הסגן לא הגיב. המנכ"ל, אלחנן גלט ענה לי בפירוט- מנסים, משתפרים, מתקדמים וכו' וכו'. זה היה לפני שנה. הם היו רק בתחילת התפקיד. עברה שנה, שזה מספיק זמן לעשות משהו, והכל נראה אותו דבר ויותר גרוע. נמאס" סיים עקיבא צוקרמן את המונולוג הנזעם שלו בעקבותיו פנינו ב"כל האמת" לרבנות הראשית כדי שישיבו על הטענות הקשות שהושמעו.

דובר הרבנות הראשית מסר כי "בשבוע שעבר נבחנו כ-1,600 מועמדים בבחינות השונות לרבנות. בתחילת השנה האזרחית עברה הרבנות הראשית ממשרד ראש הממשלה למשרד לשירותי דת, ובשל כך גביית הכספים בבחינות בוצעה על ידי חשבות המשרד לשירותי דת".

ברבנות הסבירו כי הסיבה לבדיקות הקפדניות בכניסה כיוון שבעבר הייתה תופעה של כניסת נבחנים לבחינה מבלי ששילמו, ולכן התקבלה החלטה לבדוק באופן יסודי כי כל מי שנכנס לבחינה אכן שילם עבורה. לשם כך התייצבו בכניסה לבנייני האומה עובדות ועובדי מחלקת החשבות של המשרד לשירותי דת אשר בדקו את שוברי התשלום של כל מי שביקש להיבחן. מי שלא הציג שובר מקורי קיבל במקום שובר חדש והופנה לסניף הדואר הסמוך על מנת לשלם.

לדברי הדובר, סניף הדואר דווח מראש על גידול צפוי במספר הפונים בעקבות הבחינות, ובתיאום עם דואר ישראל תוגבר הסניף בנותני שירות על מנת לווסת את העומס. "מי שנדרש, בעקבות בעיה בשובר, לשלם עבור הבחינה פעמיים, מוזמן לפנות בכתב למחלקת הבחינות בצירוף מספרי השוברים ששולמו, ופנייתו תיבדק" אומרים ברבנות.

"לאחר תחילת הבחינות, עברו עובדי החשבות בין הנבחנים וחזרו ווידאו שכל הנבחנים שילמו עבור הזכות להיבחן. מחלקת הבחינות ברבנות הראשית לישראל היא מחלקה הפועלת בתקציב סגור. כל כספי האגרות הנגבים מהנבחנים מממנים אך ורק את הוצאות הבחינה. כתוצאה מכך, נבחנים הנכנסים לבחינה בלי לשלם פוגעים בתפקוד המחלקה ומפילים נטל על חבריהם הנבחנים שמשלמים" טוען הדובר.

"האיחורים בשליחת שוברי התשלום הם תוצאה של מעבר הרבנות ממשרד ראש הממשלה למשרד לשירותי דת, והמסקנות הנדרשות למניעת איחורים בשליחת השוברים בעתיד הוסקו" נאמר בתגובת הרבנות.

ברבנות התייחסו אף לטענות שלא הועלו בדבריו של עקיבא בדבר טענות על שאלות שלא היו בחומר הלימודים ואמרו שהן ייבדקו. הבחינות ממועד כסלו נשלחו לבדיקה באיחור בעקבות איחור באישור התשלום לבוחנים נושא שעורר זעם רב גם בעמוד הרשמי שמנוהל על ידי דוברו של הרב דוד לאו.

קטגוריה: