השאלה הראשונה ששואלים אותי כשפוגשים אותי באופן אקראי הוא: מה את עושה? זה כבר הפך להיות יותר מעניין מהשם שלי...
ואם יש לכם תשובה "מספקת" אתם עונים בחשיבות: "אני עו"ד", "אני פרופסור,דוקטור" וכו'...

עדיין לא שמעתי עקרת בית שעונה בגאווה "אני אמא".

היום יותר ויותר אנשים ובייחוד נשים מרגישים את הצורך לממש עצמם בקריירה או בעסק. הרבה פעמים אני נתקלת בבחירת תחום העסק לפי "הנראות" שלו. אנשים בוחרים הרבה מאד את תחום עיסוקם לפי מה שנראה להם ריווחי, או שזה מה שזמין, או "נחשב".

זו בעיה קשה למזומנים ואלו בדיוק סוג העסקים שרודפים אחרי הלקוחות, יורים לכל הכיוונים ואין להם חדוות עשיה. ואולי גם נכנסים לסטטיסטיקת אחוזי הסגירה המזעזעים.

לעומתם, העסקים שמחוברים לייעוד של בעל העסק, לא צריך משקפיים מיוחדות כדי לראות, כולם רוצים למכור לך מה שאתה צריך, אף אחד לא "דוחף לך" רק כדי לסגור את היומית והאנשים שנמצאים איתך במגע פשוט נהנים בחברתך, ולא מחכים לרגע שתיפרד מהמזומנים ותעוף, הם ישמחו לתת לך שירות גם לאחר הרכישה, וגם הרבה אחרי שהצ'ק כבר נפדה.

בעיה נוספת שקיימת, שבעלי עסקים קטנים משקיעים את מיטב כספם (שברוב המקרים איננו ועל בסיס חובות) על מיתוג של "קוקה קולה" בעסק שעדיין לא התחיל לגלגל, במקום להשקיע על שיווק אפקטיבי לעסק ולהביא תכל'ס לקוחות, הרבה עסקים קטנים מוציאים את רוב התקציב על מיתוג יקר מאד שבהרבה מקרים בסוף כבר לא זקוקים לו כי העסק נסגר מחוסר תקציב וראיה נכונה של העסק.

שלא תבינו, אני לא שוללת מיתוג טוב לעסק, אך זה לא העיקר בשביל להביא לקוחות. צריך לדעת לתקצב נכון. וברוב המקרים הוצאות המיתוג עולים אפילו על הוצאות השיווק והפרסום וזו שגיאה מיסודה.

אני אישית עבדתי בעסק כזה שתוך פחות משנה נסגר למרות שהיה לו פוטנציאל ענק וביקוש גדול מאד, העסק לא שרד משום שהשקיע סכום עתק על מיתוג שאפילו לא היה לו זמן להיתפס בשוק.

מהיכרותי נשים רבות בעלות עסק, העולם הזה מתחלק לפחות ל-2: אלו שעושות כסף ואלו שמנופפות בעסק.

ויחי ההבדל הגדול. ברוב המקרים אלו שלא מצליחות לייצר כסף, זה קורה מ2 סיבות:
חוסר ידע מקצועי בניהול ושיווק העסק.
או אלו שלא עושות הרבה, ומספיק להן רק "להיקרא" בשם העסק ושכולן ידעו לפחות שהוא בבעלותן.

בעבודתי עם נשים הדבר הראשון שאני מבררת הוא למה בחרת בעסק הזה? לפי התשובה אני מצליחה לזהות ברוב המקרים את הפוטנציאל של העסק.

אני מאמינה שככל שיש חיבור יותר לעסק ורצון לתת לעולם את מה שיש לי בין במוצר ובין בשירות, כך הריווחיות של העסק גודלת.
יתרה מכך, ככל שבעל העסק צומח ומתפתח כך צומח העסק יחד איתו. יש קשר הדוק בין הדברים.

עכשיו לקראת פורים נוריד את כל המסכות,נהיה כנים עם עצמינו ונברר מה העסק מספק לנו מלבד כסף? האם איזה צורך מוטעה? ונבדוק:
מדוע בחרתי את תחום העסק?
האם אני נהנית מעבודתי בעסק?
האם אני משתמשת בחוזקות שלי בעסק?
האם גם כשיהיה לי מספיק כסף ארצה להמשיך ולעבוד בעסק?

כשאנחנו כנים וישרים מול עצמינו אנו משדרים הרבה יותר אמינות והקהל שלנו הרבה יותר רוצה לקנות מאיתנו,הוא אוהב לקנות "בגובה העינים" ולאו דווקא מהמצליחן "הסנוב".

פורים שמח!

אשמח לקבל תגובות/הערות/שאלות למייל:mecan3@gmail.com

מכאן- ליווי עסקי לנשים שרוצות להרוויח.
נאוה שמואל -מתרגמת ייעוד לכסף.

ניתן להירשם כאן לדף הנחיתה ולקבל תכנים נוספים בחינם (הסרטונים לנשים בלבד).

קטגוריה: