"הבית בוער ובמקום לכבות את האש מוסיפים אליו עצים. כל עוד לא תצאו בצעקה גדולה הבית של כולנו בסכנה. התשובה שלכם צריכה להיות קריאה לאחדות. כשהעסקנים מדברים מאחורי הגב שלכם, אתם צריכים לצאת לרחוב ולזעוק אחדות! // מייסד הרדיו ששימש כתחנת הבית של ש"ס - מבקש לזעוק

בחודשים האחרונים היה ניסיון הפיכה בש"ס. ניסיון שלא הצליח" אמר יו"ר ש"ס ר' אריה דרעי בשבוע שעבר בכנס של נציגי התנועה. אני רחוק מלהבין את הניסיונות שעליהם דיבר הרב דרעי. אולי כי אני כבר מבוגר, אולי בגלל שאני רק מסתכל מהצד, ואולי כי את מפלגת ש"ס של היום אני לא מכיר, אבל את התנועה אני לעולם לא אשכח. לא צריך להיות גאון בשביל לראות שמאוד יכול להיות שאנחנו נלך למערכת בחירות בשנה הקרובה, המריבות בקואליציה והפריצה של אבי גבאי עם ה"חשומה" שהוא מביא איתו יקרבו אותנו אל הקלפי.

בחודש האחרון ציינו ארבע שנים לפטירתו של מרן מאור ישראל רבינו הגדול. ארבע שנים שבהם ציבור בני עדות המזרח בארץ קיבלו בנוסף לכאב העצום מחלוקת איומה שאם לא תיעצר תתפשט כמגפה עד לאובדן של חוסר נציגות בכנסת לבני עדות המזרח, וכשאני כותב 'בני עדות המזרח' אני מתכוון לתנועת ש"ס, כן תנועת ש"ס שהורכבה ועדיין מורכבת מקהל עצום שהוא לא רק בני תורה. התנועה שעשתה מהפכה בתרבות הכללית, התנועה שבעקבותיה אנו רואים שזו לא בושה לדבר על מסורת ישראל בכל מקום, התנועה שבזכותה יש כיום מאות אלפי יהודים שמגדלים בתים כשרים בגלל שבילדותם הוריהם הקשיבו למהפכה ורשמו אותם למוסדות החינוך שהתנועה הקימה, התנועה שהוציאה בכל חודש אלפי אנשים לעצרות תשובה בכל מקום בארץ. התנועה שההיסטוריה לא עיכלה את מה שהיא עשתה. והתנועה הזאת בסכנה.

אני מסתובב בשנים האחרונות במקומות שונים ברחבי הארץ – עולם התשובה נמצא כיום בתנופה אדירה. הביקוש כיום בעם הוא כפול מהביקוש שהיה בעבר. הדרך לתשובה היום אולי נראית שונה מאותה דרך שהתנועה דגלה בה בעבר אבל כשמתעמקים בה מקרוב זה פשוט זהה. רבנים שממלאים אולמות, הרשתות החברתיות שמתעטפות פתאום בקדושה, קהילות שמתפתחות בקצב מסחרר. אולי היום התנועה לא מרגישה קשר לציבור הזה בגלל שהיא לצערי מתמקדת בעיקר בבני ישיבות ספרדים אבל לתנועה יש זכות עצומה במה שמתפתח.

כשהאנשים שעוטפים כיום את יו"ר מפלגת ש"ס אומרים באופן ברור שהם 'רק' בני תורה זה כואב ומתסכל – כשואתם אנשים מדברים כעט על יוזמה לאחד את ש"ס עם יהדות התורה, הם מבהירים יותר את הניתוק שלהם. כשהם לוקחים את התנועה שהפכה את המדינה והוקמה בין היתר בגלל הדרה שחוו בני עדות המזרח, וממזגים אותה לחלל אחר הם מנסים לבצע מהפכה משלהם שהיא אולי מהפכה מסוכנת יותר מהמהפכה שעליה דיבר ר' אריה בשבוע שעבר.

17 המנדטים של ש"ס לא נעלמו, הם גדלו – הדור החדש של המסורתיים גדול יותר מבעבר. הדור הזה רוצה להתכתב עם עולם התורה הספרדי אבל לא יודע איך לגשת. איך ניתן לגשת לבית שהדלת שלו סגורה ובתוכו יש מחלוקות ואש.

כשיש מפעל שהוא בסכנת סגירה הדרך להציל אותו זה לאחד כוחות מימי ההקמה והשקעה מחדש כמו בימים ראשונים של אותו מפעל, האשמות וסכסוכים גורמים רק לסגירה. ובמפעל שלנו יש תנועה, במפעל שלנו יש עבר, במפעל שלנו יש עוד פוטנציאל להנהיג את מדינת ישראל. וכיום הבית בוער ובמקום לכבות את האש מוסיפים אליו עצים.

ר' חיים פלאג'י כותב שבכל מקום שבו יש מחלוקות הכל נהרס, קהילות שלמות נחרבו, בתים נהרסו.

אחים יקרים – במקום שבעלי תשובה עומדים, אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד בו. אתם רוצים אחדות, אתם רוצים לחבר בין האחים שלכם וכל עוד לא תצאו בצעקה גדולה הבית של כולנו בסכנה.

כשהתקשורת מדברת על המצב הירוד בש"ס והסקרים שמנבאים מפלה הם רוצים לגרום לכם להאמין שזה המצב, הם מורידים לכם את המוטיבציה התשובה שלכם צריכה להיות ברחוב, התשובה שלכם צריכה להיות קריאה לאחדות. כשהעסקנים מדברים מאחורי הגב שלכם, אתם צריכים לצאת לרחוב ולזעוק אחדות!

בעולם התקשורת הישראלי מתחילים להבין את מה שאנחנו הבנו כבר לפני למעלה מעשר שנים, העם הוא עם אחר מהעם שהם פונים אליו ופוגשים אותו בבר בתל אביב או בסקרים. המצב שבו פעם אחר פעם העם בוחר בדרך שהם לא מכירים לימד אותם כמה דברים שהם מתחילים ליישם. לצערי כמעט בכל כלי התקשורת החרדים המצב הפוך – המושג שלהם במה שקורה אצלכם גובל בניתוק. אבל גם באשמתכם, צאו לזעוק כי אוטנטיות אי אפשר לזייף, צאו לדרך כי חרב הבית לחינם!

שמואל בן עטר יו"ר ומייסד רדיו 'כל האמת' ששימשה כתחנת הבית של תנועת ש"ס

קטגוריה: ,