בני משפחותיהם של כמה מנרצחי הפיגועים בחודשים האחרונים יופיעו הבוקר (ד') בדיון בבית המשפט העליון בנוגע להריסת בתי מחבלים.

בקשתם להופיע בדיון ולדבר בפני השופטים אושרה אתמול בבג"ץ.

מדובר בבני משפחותיהם של ראובן אבירם הי"ד ואהרון יסייב הי"ד שנרצחו בפיגוע בבניין פנורמה בתל אביב, ובני משפחותיהם של יעקב דון הי"ד ועזרא שוורץ הי"ד שנרצח בפיגוע בצומת גוש עציון, אשר הדיון בבג"ץ היום יעסוק בעתירות של בני משפחות המחבלים שרצחו את יקיריהם נגד הריסת בתיהן. שני הפיגועים הללו התרחשו ביום ז' בכסלו, לפני כשלושה חודשים. לצדם יופיעו גם ניציגם של ארגון נפגעי הטרור - 'אלמגור'.

שוחחנו עם שלומית פישר, אחותו של יעקב דון הי"ד, שעתידה להופיע היום לדיון בבג"ץ.

"יעקב הוא אחי. האישיות המיוחדת שלו ואהבת האדם שלו עומדים בניגוד מוחלט למה שקרה לו. אני חושבת שאי אפשר לעבור לסדר היום על כך שאותו רוצח נתעב ביקש לא לפגוע במשפחתו", אומרת שלומית.

"לא ייתכן שייצא אדם למסע הרג כזה מבלי לחשוב על בני משפחתו שלו ועל המחיר שהם הולכים לשלם. האחריות מוטלת על כתפיו".

מה תטעני מול אלו הטוענים שאם אדם קיבל החלטה על דעת עצמו אין זו סיבה להעניש את בני משפחתו?

"קודם כל הוא לא קיבל את ההחלטה על דעת עצמו, הוא יידע את אחיו", מספרת שלומית בקשר לרוצח אחיה, ועוברת לדבר על החשיבות העקרונית שקיימת בעיניה בהריסת בתי מחבלים: "אדם שיוצא למסע הרג כזה חייב לדעת שיהיו מחירים שהוא ישלם. הדרך היא לא חד צדדית. אתה פוגע, אתה לוקח חיים, אתה צריך לדעת שההשלכות הן שהמשפחה שלך תישאר ללא קורת גג. תתמודד ותסתכל לבני משפחתך בעיניים ותגיד להם 'אני רצחתי ולכם לוקחים את קורת הגג'".

"מאוד חשוב לי שלא יהיה רוצח הבא. שמי שיחשוב לרצוח, יחשוב רגע 'אני לא פוגע רק באותו יהודי שרצחתי, אני פוגע גם בבני משפחתי'. אם אני אצליח להרוויח משפחה אחת שלא תיפגע הרי שזה נצחוני", סיימה שלומית.

מאיר אינדור, יו"ר אלמגור, שיטול אף הוא חלק בדיון היום, אמר: "שום הרס של בית לא יכפר על רצח ואינו מהווה עונש מספיק, אבל הוא מרתיע חלק מהחושבים להצטרף למעגל הטרור ובכך ימנע מעוד משפחות להצטרף למעגל השכול והפציעות", אומר אינדור, והוסיף " זו פעולה הכי משמעותית שאנו יכולים לעשות לזכר הקורבנות, על ידי הצלת אחרים".

נזכיר, כי ארגון 'המוקד להגנת הפרט' פרסם רשימה ארוכה של כ-90 בתי מחבלים שבצעו פיגועים בחודשים האחרונים, לרבות פיגועים רצחניים, וביתם טרם נהרס. ברשימה מופיעים גם בתי מחבלים שבצעו פיגועים לפני חודשים ארוכים, כמו למשל רוצחיו של אלכס לבלוביץ' הי"ד בראש השנה ורוצחיהם של הזוג הנקין הי"ד בחג הסוכות.

קטגוריה: