עומדים לקראת תכנון מחדש של הבית?
מה חשוב לקחת בחשבון

עונת האביב ותחושת הפריחה תורמים לתחושת הרצון להתחדשות גם במגרש הביתי. המקום החמים והמשפחתי מחייב התאמתו לצרכים המשתנים של הנפשות המתגוררות, כמו גם לטעם האישי שלא נשאר עקבי באופן טבעי. במידה ואתם עומדים לקראת פרויקט תכנון מחדש של הבית, או לפחות חלקים מרכזיים בו, כדאי להתייחס לנושא בשיקול דעת ולקבל את ההחלטות הנדרשות לצורך בחירת חומרי הגלם, הוצאה לפועל של השינויים המתבקשים וביצוע הרכישות השונות של המוצרים והריהוט, לאחר התייחסות לכל מכלול השיקולים הנדרשים להתחשבות. להלן מספר נושאים שכדאי לקחת בחשבון על מנת שהתוצר הסופי יהיה לשביעות רצונכם וישרת אתכם נאמנה לתקופה קדימה:

 

עלויות ונושאים כספיים על הפרק

יש לקחת בחשבון כי פרויקט תכנון של הבית הכולל שינוי הסידור הפנימי, חידוש המוצרים הסניטריים, פתרונות הריצוף, עיצוב המטבח, שימוש בפתרונות גבס וכיוצא בזה, עשוי להיות כרוך בתקציב שאינו מבוטל ולא תמיד יכול להיות מוערך במדויק לפני תחילתו בפועל ולכך כדאי להיערך מראש. לא כדאי להתחיל בפרויקט לפני שאכן קיימת היערכות פיננסית לצורך העניין, שתיקח בחשבון עלויות של כל הנדרש לצורך הוצאה לפועל של הפרויקט, כולל השכרת השירותים המקצועיים האנושיים הנלווים כמו קבלן שיפוצים, אדריכל/ מעצב וכיוצא בזה. כמו כן, לא כדאי להתפשר על חומרי הגלם או להחליט על פרויקט חלקי בגלל מגבלות תקציביות ולפעמים עדיף לדחות את תחילת הפרויקט עד שיתאפשר לממשו באופן מלא תוך בחירת המרכיבים שאכן יהיו באיכות גבוהה ובהתאם לטעמכם ולא מתוך הכרח להתפשר על תוצר שאינו בהכרח מה שתכננתם. קחו בחשבון שלפעמים כדאי לשקול לקיחת הלוואה או השלמה למשכנתא במידה וזה רלוונטי במקרה שלכם מכיוון שמדובר בהוצאה מוכרת ושכיחה וגופים פיננסיים שונים מציעים כיום תנאים מיוחדים לצורך כך.

 

בחירת ליווי מקצועי לפרויקט

במידה ואכן הצפי הוא לתכנון משמעותי בחלל הפנימי של הבית, ואולי כזה שיחייב שינוי סידור פנימי של החדרים, לא כדאי לקבל החלטות תכנוניות על דעת עצמכם ובהתבסס על תחושות בטן. קחו בחשבון כי תכנון מחדש עשוי לגרור שינויי אינסטלציה, חשמל ובוודאות לקיחה בחשבון של כל המגבלות הקיימות מתוך התייחסות למבנה הקיים כדי להתאימו באופן המיטבי לנפשות המתגוררו. לכל אלו יוכל להתייחס איש מקצוע מוסמך במסגרת תכנון אדריכלי. לא כדאי לחסוך בליווי שכזה מאחר וחיסכון לטווח הקצר עלול להביא לטעויות תכנוניות שיביאו לעלויות גבוהות שלא תוכננו, לטווח הארוך. כדאי לבחור איש מקצוע שקיבלתם המלצות לגביו מלקוחות שכבר התנסו בשירותיו ויכולים להעיד על אופיו, זמינותו ומידת מקצועיותו. תוכלו להתרשם מעיצובים פרי עבודתו של איש המקצוע באתר הבית שלו ובהתאם להמלצות קודמות, לקבוע פגישת היכרות אישית כדי להתרשם ממנו באופן אישי ולקבל את המידע הנדרש לצורך קבלת ההחלטה. במידה ומדובר בפרויקט של בית המחייב התמחות מיוחדת, כדאי לוודא כי לאיש המקצוע אכן קיים ניסיון קודם בהתמחות זו, למשל התמחות בתכנון בתי יוקרה, בתים פרטיים וכיוצא בזה. בכל מקרה, בכל בחירת איש מקצוע לליווי הפרויקט, חשוב לבצע תיאום ציפיות מוקדם לפני החתימה בפועל כדי לוודא את סמכויותיו ואחריותו של כל אחד מכם בכל שלב שהוא בפרויקט כדי שהמידע יהיה שקוף, בהיר ועם מינימום נושאים מעורפלים.

 

הסתכלות לטווח הארוך ולא בחירה בשנוי במחלוקת

בכל בחירת חומרי הגלם, המרכיבים לעיצוב המטבח, הכלים הסניטריים, פתרונות הריצוף בחדרים השונים וריהוט, חשוב לבחור את אלו בקפידה מתוך שיקול דעת ותוך הסתכלות לטווח הארוך ולא רק להתבסס על הטעם האישי העכשווי, שיתכן שישתנה בהמשך. לא כדאי לבצע בחירות ולקבל החלטות לגבי מוצרים ופריטים שנויים במחלוקת שיתכן שיתקבלו בהבנה היום אך לטווח הארוך לא יתאימו, במיוחד כשמדובר בשינוי מהותי בבית שכרוך בהוצאה שאינה מבוטלת. כמו כן, קחו בחשבון השתנות צפויה לשנים הבאות, כולל הרחבת המשפחה והתאמת מבנה הבית בהתאם לצרכים המשתנים למשל מאחר והמטרה היא אכן להתאים את החלל למצב הנוכחי, תוך לקיחה בחשבון של הצפוי ומתוך התחשבות כל דיירי הבית בהתאם לצרכים המשתנים שלהם.

לפרטים נוספים ולהתרשמות בפרויקטים של תכנון ועיצוב מחדש של הבית באתר משרד אדריכלים ועיצוב פנים לחצו כאן

קטגוריה: ,

תגיות: , , , ,