דיון סוער נערך הערב (ד') באולם השופט דב פולוק בבית משפט השלום בירושלים. המשטרה הביאה לדיון שניים מהמפגינים שמחו אמש מול משרדי השר לביטחון פנים אהרונוביץ' בירושלים עקב המצב הביטחוני, וביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים, תוך שהיא מגישה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות לפיה יוגש נגדם כתב אישום בגין תקיפת שוטרים והתפרעות.

מדובר בשני אחים תושבי ביתר עלית בשנות העשרים לחייהם. לטענתם הם הותקפו בעצמם בידי השוטרים ונחבלו קשות. את השניים ייצגו עו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון חוננו, ועו"ד איתמר בן גביר.

עו"ד ניזרי הציג במהלך הדיון את החבלות על גופו של אחד העצורים, אשר סובל מפציעות שונות ובהן חשש משבר בכתף ופגיעה בברך וביד. עו"ד ניזרי טען בדיון כי כשהגיע אמש לתחנת משטרת לב הבירה לתדרך את עשרות המפגינים שנעצרו, דרש מחוקר המשטרה להזמין רופא שיבדוק את שני העצורים, אולם החוקר טען כי לא מדובר בחבלות המצריכות בדיקת רופא, דבר שלא נמצא בסמכותו.

בנוסף הצביע עורך הדין על העובדה שעשרות עצורים שוחררו בתחנה ורק העצורים הללו ועצור אחד נוסף הובאו לדיון. לדבריו המשטרה ביקשה לטשטש את העובדה שהמפגינים הותקפו בצורה חמורה בידי השוטרים.

השופט דב פולוק דחה בסופו של דיון את דרישות המשטרה וקבע כי קיימת סתירה בעדותו של אחד השוטרים, המהווה את העדות המרכזית בתיק. השופט הורה על הרחקתם של השניים למשך חמישה ימים מירושלים.

המשטרה הודיעה כי תערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי ולבקשתה עוכב ביצוע השחרור עד לדיון בערר מחר.

"השוטרים היכו את השניים בצורה קשה ולא נתנו להם לראות רופא עקב סברות מוזרות של החוקר בתחנה", אומר בתגובה עו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון חוננו. "עשרות עצורים שוחררו בתחנה אולם דווקא העצורים הללו שהתלוננו על תקיפה מצד השוטרים לא שוחררו והוגשה נגדם הצהרת תובע כל כך מהר. בית המשפט נתן כבר את דעתו על סתירה בעדות המרכזית בתיק, וביטוי לעוצמת שאט הנפש שהביע בית המשפט מהתנהלות המשטרה, ניתן לראות בהחלטה בה במקום להאריך את המעצר כפי שביקשה המשטרה במספר ימים עד להגשת כתב האישום ובהמשך עד לתום ההליכים, בית המשפט מחליט לשחרר את השניים לאלתר עם הגבלה לקונית של הרחקה מירושלים".

בנוסף שוחרר היום תושב יצהר שנעצר בהפגנה שנערכה אמש בכניסה לשכם במחאה על המצב הביטחוני. בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להרחיקו לחמישה ימים מיהודה ושומרון וכן לחייבו בהפקדה כספית, והורה על הרחקתו מאזור הכפר חווארה וחטמ"ר שומרון למשך 30 יום. את העצור ייצג עו"ד עדי קידר מארגון חוננו.

צילום תמונה: דוברות "חוננו"

קטגוריה: