מחזיק בתיק חירום וביטחון בירושלים סבור, כי תגובתו של המוקדן המשטרתי לשיחתו של הנער שנחטף היא שגרתית. "השר אהרונוביץ' מקרין למשטרה תפיסת עולם של רפיסות, ושהחשוב ביותר הוא 'השקט הגזרתי'…"

אתמול (ראשון) הותר לפרסום כי עם חטיפתם של הנערים הספיק אחד מהם להתקשר למשטרה ודיווח "חוטפים אותנו". השיחה נערכה כשתי דקות, אולם במשטרה לא עשו דבר עם המידע וסיווגו אותו כמטרד.

רק לאחר שהגיעו בני משפחותיהם של החטופים לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה, העבירו ממשטרת מחוז ש"י את הדיווח בשעה 4:00 לפנות בוקר לצה"ל, שהחל בחיפושים. הזמן הרב שעבר הביא לחוטפים את האפשרות להעלים את השלושה ואף לשרוף ככל הנראה את הרכב בו ביצעו את החטיפה, ולהעלים את עקבותיהם.

ביקורת רבה הופנתה כלפי התנהלותה של המשטרה ואף ועדת חקירה הוקמה על מנת לבחון את המחדל. אולם אריה קינג, יו"ר הקרן לאדמות ישראל ומי שמחזיק בתיק חירום וביטחון של עיריית ירושלים, כלל לא מתפלא.

"כל תגובה אחרת, עניינית ומהירה, הייתה מפתיעה אותי", כתב קינג בפוסט שפרסם השבוע תחת הכותרת "מי שמופתע מתגובת המוקדן המשטרתי לנער שנחטף, שירים את היד".

"כמי שביתו נרגם בשנים האחרונות עשרות פעמים, והמשטרה לא שמה את ידה על אף מיידה אבנים. מתוקף היותי מחזיק תיק חירום וביטחון בעיריית ירושלים, וכמי שמקבל מדי שבוע פניות מתושבי פסגת זאב, ארמון הנציב, העיר העתיקה, הגבעה הצרפתית, מטיילים בפארק המסילה… והרשימה עוד ארוכה", כותב קינג.

"אני יכול להעיד שכל תגובה עניינית, יסודית ומהירה מצד שוטר היא הפתעה מוחלטת. תגובת המוקדן לנער הנחטף היא ההתנהלות השגרתית מצד משטרת ישראל בפניות אזרחים במצוקה".

בסוגרים מציין קינג כי "וודאי יש כמה שוטרים יוצאי דופן, אך אלה אינם מיישרים קו עם מדיניותו של השר אהרונוביץ', שלמעשה מקרין למשטרת ישראל תפיסת עולם של רפיסות, זלזול באזרח, חשיבה מקובעת, והחשוב ביותר 'השקט הגזרתי'… רק לעבור את הקדנציה או התפקיד בשלום".

"אני חשוב שעכשיו לכולם ברור, השוטר במשרד לביטחון פנים צריך להתפטר

באדיבות: הקול היהודי

קטגוריה:

תגיות: , ,