לאור המחקרים המראים על ירידה דרסטית במספר המתגייסים והסטודנטים החרדים, תוקף יו"ר מליאת מועצת יש"ע עדי מינץ את לפיד וקרוא לו להתחיל להבין שלעם היהודי יש עבר.

"הפרויקט של לפיד ל"חינוך מחדש" של הציבור החרדי, לא מתרומם". כתב מינץ בדף הפייסבוק שלו. מינץ הוסיף: לפיד ניסה לחנך אותם מעל דפי 'ידיעות אחרונות' מתוך המירקע של ערוץ 2, והם, סרבנים שכמותם מסרבים להתחנך, כבר מאות שנים הם מסרבים משום מה. גם הגישה שבדרך כלל פעלה מול היהודים :'הכו אותם בכיסם' לא כל כך מצליחה, אויה". כתב מינץ.

מינץ התייחס לנתונים האחרונים וכתב: "בנתיים מתברר שבעקבות חוק הגיוס, ירד מספר המתגייסים (לדברי שר הבטחון ירידה של 50%)". השבוע התבשרנו שגם מספר הפונים החרדים למוסדות להשכלה גבוהה ירד מאוד (על פי נתוני אחד הקמפוסים ירידה של 66%)". יו"ר מליאת מועצת יש"ע המשיך ותקף את לפיד: "בשנים האחרונות התחיל תהליך איטי ומדורג של השתלבות החרדים בצבא ובשוק העבודה. בדרכם, בלי כוחנות, השתלבות בלי טמיעה, תוך שמירה על צביונם. כל זה נעצר".

בסיום דבריו קרא מינץ ללפיד להבין שלעם היהודי יש עבר: "לפיד, מה עכשיו? אולי 'יש עתיד' תבין שלעם היהודי 'יש עבר', בשבוע הבא העם היהודי יחגוג את חג 'מתן תורה', אתה מבין שלא היינו כאן היום בלי העבר הזה".
מספיק עם ה"חינוך מחדש", סיים מינץ.

קטגוריה:

תגיות: , ,